Se dit tilbud på Min Amalo

Historien om Amalo bygger på et ønske om at gøre en uoverskuelig verden af varmepumper mere overskuelig for slutbrugeren. Lige præcis dét var, hvad Martin Thorborg ledte efter i foråret 2020, og det blev starten på et stort investeringseventyr for Amalo.

Tilbage i starten af 2020 besluttede Martin Thorborg, at hans gamle gasfyr trængte til en udskiftning, og valget faldt naturligt på en varmepumpe på grund af de mange fordele: Det er godt for miljøet, det er billigt i drift og så er en luft til vand-varmepumpe mere eller mindre lydløs indendørs. 

Så langt så godt. Men som mange andre danskere løb Thorborg hurtigt panden mod muren i den store varmepumpejungle. Han startede sin research online og opdagede hurtigt de mange tekniske begreber, der gør det umuligt selv at vurdere, hvilken varmepumpe der egner sig bedst til ens bolig. Næste skridt blev derfor at kontakte en række traditionelle VVS-firmaer for at få råd og vejledning – og ikke mindst en pris på en varmepumpe.

Tilbuddene var ekstremt dyre, og samtidig følte Martin Thorborg sig ikke i tryg i processen – der var mange ting, han ikke forstod. Og så var der hele processen med overhovedet at få et tilbud; man skal ringe til VVS-firmaerne, de skal ud at se huset og så går der en uge, før man får sit tilbud.

Det tager tid, man skal være hjemme og det er besværligt.

Frustrationerne over den uoverskuelige jungle endte ud i et opslag på Facebook, hvor Amalo tilfældigvis blev tagget, og allerede her startede forelskelsen så småt.

 

Fra kunde til investor

Med et klik på linket til Amalo forsvandt de mange frustrationer. Her fandt Martin Thorborg nemlig det, som langt de fleste danskere ønsker sig, når de skal have et tilbud (og som er en af grundpillerne i Amalos forretning); en hjemmeside hvor du kan indtaste oplysninger og modtage et håndfast tilbud - kvit og frit.

Du starter ganske enkelt med at indtaste din adresse. Derefter kommer du ind på en hurtig overslag over din fremtidige varmebesparelse og tilbagebetalingstid (en statistisk beregning baseret på husets BBR-data). Overslaget kan du lave til et reelt tilbud ved at placere varmekilde, varmepumpe, eltavle og varmtvandsbeholder på et kort over boligen og matriklen – lidt á la Google Maps. Ud fra de oplysninger kan vi ofte give et håndfast tilbud i løbet af 24 timer. Uden at du skal ringe først eller være hjemme for at tage imod en håndværker, der skal se huset. Hvis du vil fremskynde processen, kan du optage video og indtaste dit nuværende varme- og elforbrug, hvilket også giver det mest realistiske billede af din varmebesparelse og tilbagebetalingstid.

Det er enkelt og effektivt, og det var lige præcis dét, Martin Thorborg faldt for – og så selvfølgelig den høje service, der er udgangspunktet for enhver opgave, vi løser.

"Fra det øjeblik jeg tog kontakt til Amalo, og til jeg havde installeret, gik der ikke særlig lang tid. Så vidt jeg husker tog det fra morgen til aften. Dvs. vi var ikke uden varme eller varmt vand andet end lige i løbet af dagen. Og så har jeg været meget tryg i hele processen. Der har været en god kommunikation hele vejen igennem, også en god opfølgning bagefter." – Martin Thorborg.

Hele processen med at indhente tilbud hos Amalo og få varmepumpen installeret endte ganske lykkeligt, hvis vi selv skal sige det. Martin Thorborg besluttede nemlig at investere i Amalo, og i dag er han bestyrelsesformand i virksomheden.

Vil du høre Martin Thorborg fortælle historien med egne ord, så se med i videoen her:

Amalo vil rydde op i branchen

Spørger du os, er varmepumper i sig selv et interessant område. Her er tale om et produkt, der ikke bare gavner miljøet, men også forbrugerens pengepung, og det bæredygtige såvel som økonomiske incitament betyder, at mangt en boligejer drømmer om at udskifte pille-, gas- eller oliefyret med en varmepumpe.

Og det er lige nøjagtig her, problemet opstår.

Hvor der er mange kunder, er der også mange udbydere, og markedet for varmepumper er vitterligt en jungle at finde rundt i. Hvilken varmepumpe skal man vælge, hvor stor skal den være og hvor meget sparer man i virkeligheden på bundlinjen? For ikke at nævne spørgsmålet om, hvor vidt boligen overhovedet egner sig til en varmepumpeløsning. Nåh ja – og så er der selvfølgelig prisen. Hvorfor koster nogle varmepumper mere end andre, og hvad er fordelene ved at vælge en dyrere løsning? Hvis der overhovedet er fordele?

De mange spørgsmål og usikkerheder spænder hurtigt ben for beslutningen om at skifte opvarmningskilde. Særligt fordi forbrugerne ofte oplever, at det er svært at få et objektivt svar på dem. 

Sådan skal det ikke være hos Amalo, og vi har sat os for at rydde op i branchen. Vores mål er at vejlede slutbrugeren ud fra et objektivt synspunkt, der tager udgangspunkt i fakta. Vi indhenter BBR-oplysninger, laver energiberegninger og udarbejder en overslagsberegning på, hvor vidt det kan betale sig at skifte opvarmningskilde rent økonomisk – og så tilbyder vi en varmegaranti, der sikrer kunden, at dimensioneringen af varmepumpeanlægget er tilpasset nøjagtigt til den aktuelle bolig. 

Denne grundighed blev – sammen med vores digitale tilgang til markedet – starten på det møde, der skulle ende med, at Martin Thorborg investerede i Amalo.

 

Bliver du nysgerrig?

Har du læst historien om Amalos investeringseventyr, og har du hørt Martin Thorborg fortælle om vores forretning? Så er det ikke usandsynligt, at du nu sidder tilbage og er en lille smule nysgerrig på, hvad en varmepumpe fra Amalo vil koste i lige netop dit hus.

Heldigvis er det enkelt og let at svare på. Du skal bare gøre det samme som Thorborg; nemlig starte vores tilbudskonfigurator. Det hele begynder med din adresse, og den kan du indtaste her:

Du bestemmer selv, hvilke variabler der skal indgå i beregningen. Når du modtager dit tilbud, får du det økonomiske overblik, der er nødvendigt for at beslutte, om varmepumpen er den rette løsning for dig – det skal nemlig ikke kun give mening for miljøet, men også for pengepungen.

Hvad kan Amalo, som andre varmepumpefirmaer ikke kan?
Amalo har digitaliseret hele processen med indhentning af tilbud, hvilket betyder, at kunden bare skal svare på en række spørgsmål på hjemmesiden, og så sender vi et håndfast tilbud inden for 24 timer.
Hvem er Martin Thorborg?
Martin Thorborg er en dansk iværksætter, der er kendt for at være medstifter af firmaet Jubii i 1995. I dag er han adm. direktør i Dinero – og desuden investor og bestyrelsesformand i Amalo.
Hvordan hænger Martin Thorborg og Amalo sammen?

Martin Thorborg startede som kunde hos Amalo og blev glad for den gode service såvel som den skarpe pris – og det resulterede i, at han investerede i virksomheden og i dag sidder som bestyrelsesformand.